Wyjazd RPG 18+

Wiek: 18-30 lat Organizator: Biuro Turystyki Aktywnej KOMPAS sp. z o.o.
LP. KOD TERMIN CENA
1. WRP 23.09-29.09.2018 1099 zł Rezerwuj
Organizator
Biuro Turystyki Aktywnej KOMPAS sp. z o.o.
Wiek
Wiek od 18 lat do 30 lat
Opis

Obóz RPG 18+ jest nowością wśród obozów fabularnych Tol Calen. Przeznaczony dla starszych graczy, którzy wiedzą już, czego szukają w grach fabularnych i dlaczego w nie grają. Ale spokojnie, jeżeli nie masz zielonego pojęcia o RPG, a nie możesz pojechać na obozy dla młodszych – także znajdziesz coś dla siebie. Od podstaw zagłębimy się w świat wyobraźni i wspólnie pomożemy rozwinąć skrzydła.

 

Opis programu

Na obozie uczestnicy będą podzieleni na drużyny liczące od 3 do 6 osób. Każda z nich oddzielnie zdecyduje, czy chce grać przez cały turnus jedną kampanię w określonym systemie, czy może kilka krótkich przygód, by na obozie poznać jak najwięcej systemów. Co więcej, program będzie dostosowywany w pełni do uczestników, ustalany na początku wyjazdu i zmieniany zależnie od potrzeby.

Na tym obozie odnajdą się zarówno gracze z długim stażem, jak i osoby, które jeszcze nie do końca orientują się w świecie RPG. Nowi nauczą się jak tworzyć i odgrywać wiarygodnie postaci oraz poznają podstawy różnych systemów, weterani zaś doszlifują swój warsztat jako gracze bądź poznają tajniki prowadzenia jako MG. Jedyne, czego potrzeba, by zagłębić się w krainy wyobraźni, to otwarty umysł i ciekawość świata!

Systemy RPG, z jakich gracze będą mogli wybierać, to: autorski system RPG Mistrzów Gry BTA Kompas „Tol Calen”, nowy i stary „Świat Mroku” (w tym: „Wampir” i „Wilkołak”), „Warhammer”, „Neuroshima”, „Zew Cthulhu”, „Dungeons & Dragons”, „Tales from the Loop”, „Earthdawn”, „Wyjątkowi Bohaterowie i Niezwykłe Zagrożenia”, „Conan”, „Star Wars” i wiele innych. Grupy będą dopasowane tak, by każdy dostał to, czego oczekuje zarówno od sesji, jak i od doświadczonych Mistrzów Gry.

Sesje RPG. Czas, w którym Mistrz Gry i Gracze zajmą się tym, co erpegowcy lubią najbardziej. Skupimy się nad naszą kampanią i przygodą, będziemy kontynuować polityczne intrygi w Północnych Królestwach lub plądrować lochy w Faerunie. W planach jest przeprowadzenie od 8 do 10 sesji RPG, lecz liczba ta może ulec zmianie. Na ilość zajęć wpływają inne gry i zajęcia, sesje nocne czy też LARP-y.

LARP-y. Dla chętnych będą przygotowane także LARP-y. Skrót od Live Action Role Play oznacza gry terenowe – wcielanie się w postać nie tylko słowem, ale też ubiorem i mową ciała. Niektóre z LARP-ów będą związane z fabułą obozów, a inne będą ciekawą odskocznią od rzeczywistości. Zapewniamy podstawowe elementy stroju i jednocześnie zachęcamy do zabierania własnych kostiumów i akcesoriów!

Prelekcje. Tematy prelekcji będą ustalane na bieżąco z uczestnikami wyjazdu. Mogą one dotyczyć kreacji i odgrywania swoich bohaterów, ale także technik prowadzenia sesji. Będziemy mogli również wspólnie usiąść i porozmawiać o RPG, jego przeszłości i przyszłości, albo zajmiemy się prezentacjami nieznanych Wam systemów, tych klasycznych i zupełnie nowych.

Warsztaty. W trakcie zajęć stworzycie coś z niczego: z podstawowych materiałów wykonacie zarówno elementy strojów, które wykorzystacie potem na LARP-ach, jak i rekwizyty na sesje RPG. Dla chętnych będą także warsztaty aktorskie, aby jeszcze bardziej zgłębić sztukę odgrywania swoich postaci.

Gry planszowe i karciane. W wolnych chwilach będzie można poćwiczyć umiejętności strategiczne w ciekawych grach planszowych (Neuroshima Hex, Ghost Stories i inne) czy karcianych (Bang!, Munchkin, Dixit, Jungle Speed, Goblins: Epic Death i inne) oraz wziąć udział w przeróżnych zadaniach z dziedziny team buildingu, grach terenowych i zabawach integracyjnych. Istnieje również możliwość rozegrania miniturnieju Magic The Gathering. Zachęcamy do zabierania własnych talii i gier.

Łucznictwo. Poznacie tajniki, zarówno teoretyczne jak i praktyczne, tej odwiecznej sztuki. Z jakich elementów składa się łuk? Jak należy go pielęgnować? Jak daleko niósł? Jakich grotów używano na przestrzeni wieków? Z jakiego drewna łuk powinien być przygotowany? Wszystkiego dowiecie się na prelekcji, by móc potem spróbować swoich sił w strzelaniu z różnych rodzajów łuków.

Szermierka. Korzystając z bezpiecznych mieczy otulinowych go-now, wprowadzimy Was w tajniki szlachetnej sztuki fechtunku. Poznacie podstawowe oraz zaawansowane techniki ataku i obrony, rozwiniecie koordynację i równowagę ciała, weźmiecie udział w pojedynkach podczas Kręgu Honoru i Kręgu Zdrady, gier typu Battle czy Capture The Flag.

Nerdowski czas wolny. Program jest bardzo elastyczny i ustala się go wraz z instruktorami. Chcecie zrobić sobie maraton wszystkich części Gwiezdnych Wojen albo reżyserskich wersji Władcy Pierścieni? Maty do tańczenia, rzutniki, erpegowa biblioteczka, gry planszowe i karciane będą do Waszej dyspozycji. Będzie miejsce i czas na turniej w Heroes III, lan-party, a także wszelkiego rodzaju jeep- i freeformy. Postaramy się również, żebyście mieli okazję poznać piękno kaszubskiej przyrody J

Prowadzenie zajęć. Jesteś Mistrzem Gry i chcesz poprowadzić sesję lub minikampanię? Nigdy nie prowadziłeś, ale chcesz spróbować? To jest idealne miejsce, bo od razu możesz dostać informacje o odbiorze sesji i rady zarówno od Mistrza Gry, jak i reszty Graczy. Instruktorzy chętnie pomogą Ci się do wszystkiego przygotować, zapewnią głośniki, sprzęt czy kości. Sytuacja wygląda tak samo, jeżeli masz pomysł na autorską prelekcję, warsztaty czy inną grę. Naszym celem jest dobrze spędzić czas w erpegowym gronie!

 

Wyżywienie

4 domowe posiłki dziennie: śniadanie, obiad + podwieczorek, kolacja. Obóz zaczyna się obiadokolacją pierwszego dnia, a kończy śniadaniem dnia ostatniego. Wszystkie potrawy przygotowywane są na miejscu. Oprócz standardowych posiłków przewidzieliśmy też wspólne ognisko z kiełbaskami zamiast kolacji.

 

Cena zawiera

Zakwaterowanie (6 noclegów), wyżywienie 4 razy dziennie, realizację bardzo aktywnego programu, pamiątkową koszulkę, ubezpieczenie NNW (10.000 zł).

 

Cena nie zawiera

Dojazdu i dodatkowych atrakcji.

Dopłaty:

  • podręcznik w twardej okładce – 40 zł

 

Co zabrać
  • polecamy zabrać wszystko, co pomoże Wam wczuć się w klimat (stroje, ozdoby, rekwizyty) oraz to, co zwykle zabieracie na sesje RPG
  • mały plecak oraz wygodne buty do wycieczek pieszych, obuwie sportowe, bluzę i spodnie do zajęć terenowych, ciepły sweter lub polar, nieprzemakalną kurtkę, letnie nakrycie głowy (czapkę lub chustkę)!
  • przybory toaletowe, ręcznik kąpielowy, krem z filtrem UV, środek przeciwko owadom, okulary przeciwsłoneczne

 

Dojazd własny.

 

LP. MIASTO MIEJSCE ZBIÓRKI Środek transportu ZBIÓRKA WYJAZDOWA ZBIÓRKA POWROTNA DOPŁATA
1 Drzewina Przystanek Drzewina, Drzewina 6a, 83-041 Mierzeszyn Własny 16:00 10:00 0 PLN

Przystanek Drzewina

Niezwykle klimatyczny ośrodek wypoczynkowy położony w urokliwej miejscowości Drzewina na Kaszubach, wśród lasów, pól i łąk. Obiekt jest po generalnym remoncie wykonanym w 2017 roku. Uczestnicy zostaną zakwaterowani w pokojach  3-, 4-, 5- i 6-osobowych z pełnym węzłem sanitarnym. Do dyspozycji Uczestników duża sala sportowo-dydaktyczna, jadalnia, dwa zewnętrzne namioty sferyczne, boisko sportowe i dużo zielonego terenu rekreacyjnego.

Strona obiektu: http://przystanekdrzewina.pl/

Przystanek Drzewina
Drzewina 6a
83-041 Mierzeszyn